vrijdag 10 juli 2009

Angel in heaven

Maandag 13 juli gaat het 1 jaar geleden zijn dat ik telefoon kreeg van mijn moeder met het tragische nieuws dat 'Leen' , mijn buurmeisje, is verongelukt!!! Het is niet te geloven dat dat jaar al om is...

Ik kreeg van de week een mailtje met daarop de uitnodiging voor de herdenking van Leen. Ik had geen recente foto van haar, enkel foto's van haar als kind, dus heb ik de foto, die op de uitnodiging stond, gebruikt. Het is de moeilijkste LO geweest die ik tot nu toe al gemaakt heb. Niet qua ideetjes, maar wel wat emoties betreft. Normaal maak je een LO en denk je aan al de leuke dingen, maar gisterenavond was het wel eventjes lastig...

Als basis heb ik een LO gebruikt die ik maanden geleden eens tijdens een wordkshop gemaakt heb.
Ik wou de titel speciaal maken. Ik heb rubbonletters op een lintje gezet. Dat gaat niet zo simpel...
De foto heb ik in grijstinten afgeprint op mat fotopapier. Daarop kun je beter met inkt werken. Ik heb de foto gescheurd, geinkt, er met DMC garen enkele steken op gezet, wat cracklepaint erover,... De achterzijde van de foto, waar ik hem een beetje om plooi heb ik ook geinkt. Anders was de achterzijde veel te wit.

Ik heb eerst de randen van mijn scheurde pagina's geinkt met distressinkt. Daarna gaatjes geprikt voor het draadje. (DMC garen waarop ik wat cracklepaint (old paper) geveegd heb)
Dan een lint ertussen en alles vast kleven.
Ik heb af en toe een veeg cracklepaint, ik heb 2 kleuren gebruikt, op de pagina toegevoegd.
De letters en vleugels zijn grungeboard die ik geinkt heb met dezelfde kleuren als ik het papier geinkt heb. Daarna heb ik er embossingpoeder op geheat, wat cracklepaint en zwarte stickles. Ik heb ook een beetje DMC garen rond de vleugels gedraaid en hierop wat cracklepaint geveegd.
Dat kaartje, is een stempel op bruin cardstock (restje), dat ik gescheurd, geinkt en op een stukje lint geplakt heb.
De bloemetjes zijn ook een beetje geinkt en wat met stickles bewerkt. Af en toe vind je ook wat stickles her en der op de pagina terug.

8 opmerkingen:

Wendy zei

Oooh die vind ik heel mooi gedaan zeg ! Je hebt er echt wel je werk van gemaakt hoor.

Unknown zei

nou dat is zeker moeilijk maar je hebt er een waar kunstwerk van gemaakt waar ze vast trots op was geweest ...sterkte.
groetjes,Lean

natacha zei

dat kan ik geloven dat dit geen gemakkelijke lo was
je hebt er echt wel je werk van gemaakt
en een schitterend resultaat bekommen meid
liefs natacha xx

natacha zei

hey ann er staat ook nog een award op mijn blog voor jou

Shari Nelson zei

I like your style!

Scrappycat zei

Prachtige LO, er is vast veel werk aan geweest. Een hele mooie herinnering aan je buurmeisje.

Corinde's Creations zei

Moeilijk om te maken, maar wat is hij prachtig geworden.

Groetjes, Corinde.

Unknown zei

Hallo...
Eerst en vooral wil ik je feliciteren voor je delicate kunstwerk.
Ik ben wat aan het surfen op internet.
Mijn schoonbroer is net overleden na een verkeersongeval...
Ik had het idee om met mijn kinderen een mooi "memory-book" te maken over hem voor mijn zusje...
"Toevallig" ben ik op jouw blog gevallen en heb ik dit gevonden. Hoe begin je aan zoiets? Hoe maak je zoiets moois? Hoe kunnen we aan de slag? Ik had nog nooit gehoord over "scrapbooking", dus heb hier geen flauw idee van. Dank je voor je antwoord. Grts, Maite