dinsdag 7 juli 2009

40 jaar!!!

Ik heb me gewaagd aan wat nieuws. Misschien herkennen jullie het idee...maar gisteren zat er reclame in mijn bus van Dreft en in het midden van de pagina zat er dus dit geplooid blokje... Een pop-up!!! Ik dacht dat dit wel niet zo moeilijk kon zijn om na te maken. En, wat blijkt: het is poepsimpel!!!

Eerst snij je een strook papier in de lengte, de afmetingen van je boekje of pagina. In de breedte: 16 cm. (4x4)
Daarna ril je elke 4 cm je lengte. Plooi deze dan naar binnen. Snij in één plooi eventueel wat figuren uit en... het moeilijkste is al achter de rug. Volgens mij kun je deze basis gebruiken voor vele pop-ups. Ik ga het alleszins eens proberen...
TIP: bewerk eerst je papier voor je gaat vastlijmen. Want je kan het nu nog gewoon open leggen.

Hierna ga je eerst de rest van je pagina afwerken. Waar je wel rekening mee moet houden is de 4cm aan elke kant van je pagina. Daarna pas je blokje gaan vastlijmen. Gebruik wel dubbelzijdige plaklint.

Het tekstje heb ik met de computer gemaakt, uitgeknipt en in het zakje gestoken.
TIP: je kan heel gemakkelijk zakjes maken door de bovenzijde van een foto open te laten.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk leuk leuk juist in een mini helemaal te gek enuhh reclame niet gezien...hihi.
gr,Lean

natacha zei

heb de reclame ook niet gezien
vind het helemaal super gedaan
groetjes natacha