zaterdag 16 februari 2019

week 8: 2019 in een journal


De weken gaan snel voorbij en op deze manier raakt onze art journal al wat uit zijn ‘oorspronkelijk platte vorm’.
Deze week gaan we aan de slag met de Gelli Plate (week 5 uit de 52 tips en technieken). Mocht je dit niet hebben dan kan je gewoon je kleuren in laagjes toevoegen.

Wat heb je nodig? Gelli Plate, acrylics, brayer, stencils en wegwerp materialen om afdrukken mee te maken, witte pen, stempels.

Stap 1: breng met je Gelli Plate kleurvlakken aan. Ik gebruikte een kleine Plate, maar de grootte speelt geen rol.

Stap 2: breng nu details aan door afdrukken met figuren te maken. Je kan van alles gebruiken: stencils, stempels, dopjes, bubbeltjes plastiek, karton met ribbels…

Stap 3: neem een stencil en breng een afbeelding aan door met een sponsje verf te doppen op je stencil.
Stap 4: de ruimte tussen je aangebrachte tekening kan je gebruiken om extra vormen toe te voegen. Ik gebruikte cirkels (tekende deze eerst met potlood) en vulde de rest van de ruimte op met zwarte verf.
Stap 5: op de rechter kant van mijn journal tekende ik 8 cirkels in verschillende afmetingen. Daarna ging ik op dezelfde te werk als op de linker pagina: ik vulde alles op met zwarte verf.

Stap 6: tijd voor details… Met een witte stift omcirkelde ik alle randen.
Stap 7: extra details: op de journalpagina stempelde ik de dagen en datums en links bracht ik een kleine quote aan.



Geen opmerkingen: