zondag 20 januari 2019

week 4: 2019 in een journal


De technieken van week 13 en 18 staan centraal. Dat wil zeggen dat we met babydoekjes gaan verven en extra details gaan embossen.

Wat heb je nodig: acrylics, babydoekjes, stencils, Distress Ink, blendingstool, embossinginkt, stempels, heatgun, embossingpoeder, washitapes, papierresten.
Stap 1: breng enkele kleuren acrylics aan op je journal.
Stap 2: wrijf met een babydoekje de verf open.


Stap 3: Neem een stencil, Distress Ink en een blendingstool. Heb je geen inkt dan kun je deze stap gewoon met verf doen. (Neem dan wel droogtijd in acht) Breng over beide pagina’s afdrukken aan. Je kan gebruik maken van meerdere stencils en kleuren.


Stap 4: breng hier en daar stempelafdrukken aan. Ik gebruikte een nieuwe stempel en de afdruk lukte niet goed. Daarom heb ik er nog een laagje embossinginkt, en embossingpoeder op gedaan en met de heatgun gesmolten.
Stap 5: neem een restje papier en snij daaruit 4 vierkanten van 5cm x 5cm. Wanneer je scrappapier gebruikt zit er meestal onderaan een randje met daarin een extra strookje (reclame of de tekening van de achterzijde van het papier – zie foto-). Nooit weggooien, maar gewoon gebruiken in je journal als extra accent.


Stap 6: Kleef 3 vierkanten op je linker pagina en 1 op de rechter pagina.


Stap 7: afhankelijk van je tijd kan je gedurende de week telkens een vierkantje met details, embellishments… decoreren of dit gewoon ineens bij de opmaak van je pagina doen. Je kan werken in een thema of gewoon willekeurig een invulling geven.



Stap 8: de rechterpagina is gewoon afgewerkt met washitape om de dagen van elkaar te scheiden. Ik gebruikte ook de strook van mijn scrappapier. Ik bracht enkele details aan. Hiervoor gebruikte ik restjes papier.
Veel plezier...

Geen opmerkingen: