zaterdag 5 januari 2019

week 2: 2019 in een journal


Deze week gaan we aan de slag met de techniek van week 48. We gaan eerst een hoopje tapes verzamelen die we als basis voor onze pagina gebruiken. Heb je geen tissuetapes liggen dan kun je gewoon aan de slag met washitapes. Deze week maakte ik ook een extra tussenblad waarin ik de ATC’s die ik deze maand maak of ontvang in op kan bergen. De rechter pagina werd op dezelfde wijze als die van vorige week opgebouwd en daar komen dan later in de week weer verschillende items bij.

Benodigheden: tissuetape (washitape), witte acrylverf, stencil, andere kleur acrylverf, kleurloze embossingpoeder, embossinginkt, heatgun, washitapes, aquarelpotlood, penseel, plastieksheet voor ATC kaarten, draad, lint, dubbelzijdige tape, splitpennen, oude bank-/klantenkaart.

Hieronder zie je wijze waarop ik mijn journalpagina maakte voor deze week.
Stap 1: washitapes verzamelen en in stroken over de pagina’s kleven.


Stap 2: met een bankkaart witte verf over de tape uitwrijven. Doordat je een bankkaart gebruikt om de verf open te wrijven ga je een heel dun laagje kunnen leggen.
Stap 3: ik wou met een stencil verschillende figuren aanbrengen op mijn achtergrond. Ik zag op verschillende plaatsen dat er nog een hartje zichtbaar was (plaatsen waarop er geen witte verf ligt en de tekening van de tape nog zichtbaar was) en besloot om mijn stencil met hartjes te gebruiken. Met een fijn penseeltje bracht is de rode verf op mijn stencil aan. Daar we altijd oneven moeten werken, werden het 3 hartjes. De mini hartjes die nog zichtbaar waren heb ik ook in het rood geverfd.

Stap 4: terwijl de rode verf aan het drogen was heb ik aan de rechter pagina washitape gekleefd om de weekdagen van elkaar te scheiden. Ik stempelde de dagen en het weeknummer en bracht al enkele accenten aan.
Stap 5: wanneer de verf opgedroogd was, heb ik met een sponsje embossinginkt op de 3 hartjes (hiervoor gebruikte ik ook mijn stencil) gedept.
Stap 6: De kleurloze embossinginkt werd met de heatgun gesmolten.
Stap 7: uit een swap van vorig jaar had ik dit kaartje nog liggen. Perfect om mijn pagina wat op te fleuren.
Stap 8: ondertussen heb ik een plastieksheet met 9 vakjes om ATC’s in op te bergen uitgehaald en verknipt. Gewoon met de losse hand knipte ik boogjes, maar hield ik er wel rekening mee dat er nog 4 kaarten in het mapje kunnen. Ik prikte eerst gaatjes langs de randen en werkte deze proper af met de festonsteek. Langs de zijkant (de strook met de gaatjes voor de ringmap) kleefde ik eerst een strookje dubbelzijdige tape en daarop het lintje. Met 3 splitpennen (ik gebruikte grote splitpennen) hechtte ik mijn extra pagina aan de zijkant vast.



Geen opmerkingen: