zaterdag 12 januari 2019

week 3: 2019 in een journal

Deze week staande technieken van week 10 en 18 centraal: gelato’s of aquarelwasco’s of -potloden activeren met gesso en/of babydoekjes en embossen als extra accent op beide pagina’s.

Wat heb je nodig? Journal, gelato’s, aquaralwasco’s of -potloden, gesso, babydoekjes, embossingpoeder, embossinginkt, stempels en inkt, washitapes, embossingpen, heatgun.

Stap 1: wrijf je gelato’s, aquarelwasco’s of -potloden uit op beide kanten van je journal.


Stap 2: activeer je kleuren met gesso. Begin bij de lichtste kleur en ga zo voorzichtig verder. Lukt het niet goed met de gesso dan kan je altijd met babydoekjes nog eens over je laagjes gaan.


Stap 3: breng opnieuw een laagje kleur aan en herhaal het activeren

Stap 4: laat alles goed drogen. We eerst gaan verder met het afwerken van de journalpagina. Ik spaarde kalenderblaadjes en ponste hieruit enkele datums om hier en daar te kleven op de pagina.
Zoals de vorige weken gebruikte ik enkele washitapes om de weekdagen de scheiden van elkaar. Voor de andere dagen gebruikte ik een embossingpen en trok ik gewoon lijnen, die ik daarna met zwarte embossingpoeder en mijn heatgun activeerde. Voor de dagen gebruikte ik een strookje van een oude kalender waarop alle dagen staan (gewoon uitknippen en kleven)

Stap 5: We gaan verder met de artjournalpagina. Hierop kleefde ik 7 hokjes van 1 inch x 1 inch (Inchies genaamd. Deze vierkantjes zijn 2,54cm x 2,54cm). Ik gebruikte restjes papier en kleefde deze onder elkaar op. De bedoeling is om deze week elke dag een inchie op te vullen, in te kleuren (wanneer het blanco inchies zijn, embellishments toe te voegen…)
Stap 6: uit mijn voorraadje ‘to do-kaarten’ heb ik een kaart genomen en op mijn pagina gekleefd.
Stap 7: ik stempelde een nieuwe stempelafdruk op mijn pagina, maar het resultaat was niet mooi. Dus heb ik met mijn embossingpen alles nog eens overtrokken en embossingpoeder aangebracht. Na het smelten zag mijn afdruk er al veel beter uit.

Veel plezier, mocht je het ook willen uitproberen.

Geen opmerkingen: