vrijdag 15 februari 2013

52 cards album

Week 4: een pagina uit mijn oude zakwoordenboek der geneeskunde is de basis voor deze kaart. Hierop distressinkt, licht blauwe aquarel stift uitgewreven en de woordjes die allen beginnen met 'hart' zijn ook ingekleurd. Ik scheurde een stuk uit mijn lapje linnen (waar ik de verf mee opvang) om als onderkant voor mijn hart te gebruiken. Het hart zelf is ingekleurd met rode aquarelwasco en daarna nog eens met dylusion inkt bewerkt. Wat golden medium gel, een zwart lijntje erom en klaar is de kaart.


 Week 5: ik maakte zelf enkele pagina's tissue paper. Heel simpel. Ik gebruikte het papier dat je in een schoendoos meekrijgt, stempelde hierop tekst en andere tekeningen. Deze heb ik dan in 2 lagen aangebracht op de kaart. De eerste laag was bestempeld met de Parijse Molin Rouge molen en de tweede laag is deze die je ziet met de tekst erop. Hierop volgde weer een boordje distressinkt, aquarelpotloden,... De tekst heb ik uitgeknipt, gelijmd en omkaderde deze met zwarte stift. Op oud papier zette ik de stempels en... weeral een afgewerkte kaart!

Geen opmerkingen: