zondag 14 november 2010

fimo knoopjes

Toen ik donderdag bij Tiny's distresstechnieken demonstratie gaf zat er daar een mevrouw die prachtige dingen maakte met Fimo. Een soort klei, vooral gebruikt om juwelen te maken.
De dag nadien ben ik samen met mijn dochter een aantal basis kleuren gaan aankopen en hebben we lekker geƫxperimenteerd. Hieronder zie je dat groene bloemetje met daarin kleine bloemetjes... Marc van Tiny's zei dat dat voor een gevorderde persoon was maar eerlijk gezegd... ze zijn, als test, goed gelukt!

Wat details...

Nadat de vormpjes uitgesneden waren heb ik ze even (10') in mijn steksteenkachel gestoken. Normaal moet dat afhankelijk van de dikte 10' tot 30' bakken op 110°-130°. Op welke temperatuur ik de mijne gebakken heb ???? ik heb geen °t in mijn kachel en ik had geen zin om voor die kleine prutskes mijne oven op te zetten... ;)

Het onderste (blauw-groen) zit verwerkt ik het knoopje hierboven...


3 opmerkingen:

natacha zei

leuk zeg die knoopjes
fijne zondag nog
grtz natacha

Unknown zei

oo gaaf die kan jij weer mooi gebruiken op je scrapsels.

marion zei

voor het eerst iemand die ik hoor over een speksteen kachel. Wat leuk , wat voor een heb je?