vrijdag 2 februari 2018

Valentijn met grungeboard

Zowel mijn blok hout als hart zijn bewerkt met de Baked Texture embossingpowders. Laag op laag op laag... telkens een nieuwe kleur of gewoon nog eens extra met hetzelfde kleur erop om meer structuur te krijgen.
Hier even een kort overzicht: Ik tekende op papier een hartje dat ik dan weer verdeelde in 7 stukjes. Voor ik mijn hart verknipte heb ik het eerst overgenomen op grungeboard en daarna stukje per stukje uitgesneden. (aan de achterkant schreef ik er het nummer op)
Elk stukje grungeboard bewerkte ik anders: gewoon bekleven met oud boekpapier (met en zonder extra stempels), scrappapier, cracklepaint, gel medium...
Daarna bewerkte ik stukje per stukje met de verschillende soorten embossingpowders. Ik probeerde (donkerste stukje) met een stencil op het geƫmbossed opppervlakte nog eens te embossen. Dit lukte gelukkig.
Mijn ondergrond is een houten plankje waarop ik papier lijmde. Hierop kwam een laag kleurloze gesso, maar na uren drogen bleef de gesso redelijk wit (misschien wat te oud). Ik heb 4 lagen acrylverf gelegd. Telkens nadat de verf (met een babydoekje uitgewreven) droog was probeerde ik met een vers babydoekje nog verf af te nemen. Ik startte met wit, dan blauw-groen, amber en bruin
Hierop kwam dan een laagje embossingpowder
Hier enkele details van het hartje...




Geen opmerkingen: