woensdag 14 februari 2018

7/52 Laagjes worden details

Valentijn vandaag, maar toch geen specifiek Valentijnskaartje. Deze leuke techniek gebruik ik veel om mijn Gelli Plate achtergronden af te werken en meer details en diepte te geven. 
Hier de verschillende stappen. 
Stap 1: leg je Gelli Plate achtergrond voor je (stap 1-3 van 5/52). Ik gebruik mijn 'underpaper'. Dat is het papier waarop ik mijn brayer telkens afkuis.
 Verzamel ondertussen wat wegwerpmaterialen. Deze gebruiken we voor de details.
Stap 2: breng wat verf op je craftsheet aan en breng dit met behulp van je brayer of penseel aan op je wergwerpmateriaal.
Stap 3: maak een afdruk op je achtergrond door hier en daar met je voorwerp te stempelen. Misschien heb je de indruk net hetzelfde re doen als in week 5. Daar gebruikten we de Gelli Plate als basis om de verf aan te brengen, waardoor de verflaagjes ook dun zijn. Nu creëren we laagjes die iets dikker zijn. Blijf dit herhalen tot er genoeg details van een kleur en vorm op je achtergrond staan.

 Stap 4: je kan nu uit je achtergrond een kaart snijden en deze verder afwerken.

Geen opmerkingen: