donderdag 1 februari 2018

5/52 Gelli Plate background

Deze week eventjes ontspannen met de Gelli Plate.
Hier mijn kaartje, eenvoudig afgewerkt door oud papier, washitape en een restje afval (waaruit de boogjes werden geknipt) toe te voegen.
Hier de simpele stappen. Ik gebruikte een kleine Gelli Plate omdat ik enkele ATC achtergronden wou maken.
Breng een klein beetje acrylverf aan en rol dit open met je brayer.

 Neem je kaart en maak een afdruk. Je kan dit zolang er verf op je plaat achterblijft.
Breng een andere kleur verf aan en ga op dezelfde wijze te werk als hierboven.
Je kan leuke details op je kaart aanbrengen door bv een stukje van je kaart in de verf te drukken. Je kan allerlei wegwerpmateriaal gebruiken (dopjes, bubbeltjes plastiek, karton...) en afdrukken maken in je verf. Wanneer je daarna je kaart op je plaat drukt krijg je de leuke, originele afdrukken op je achtergrond.
Hieronder de afdrukken die ik maakte zonder wegwerpmaterialen, maar gewoon door de kaart af en toe in de verf te drukken
 Hier de achtergronden nadat ik gebruik maakte van enkele stencils.
Deze kaart werkte ik af als voorbeeldkaart voor mijn 52 weken een andere achtergrond project

Geen opmerkingen: