zaterdag 18 november 2017

'ATC only journal'

Al die ATC kaartjes... wat doe je ermee? In een map steken vind ik niet zo origineel. Vandaar heb ik een mini journal speciaal voor mijn ATC kaarten gemaakt.
Op de voorkant heb ik een kopie van een ATC gekleefd. En zoals je kan zien is het boekje perfect van grootte. 
De achterkant...
Hieronder vind je de verschillende stappen. 
Allereerst heb ik de inhoud van het boekje eruit gesneden, underpaper met verfresten en wat resten scrappapier bijeen gezocht.
Mijn boekje is 7,5cm x 10,5cm. Ik heb stroken van 10cm x 15cm gesneden, dubbeld gevouwd en per 3 in elkaar gestoken. Het papier is van verschillende merken en qua kleur niet direct een match, maar uiteindelijk zie je daarvan later enkel de randen. 
Met een prikpen heb ik 3 gaatjes geprikt om het boekje aan de kaft te naaien.
Ook in de kaft heb ik 3x3 gastjes geprikt. 

Hierna volgt het vastnaaien van de pagina's aan de kaft. Het systeem is simpel: 
Steek je naald in het midden van de pagina naar achteren doorheen de kaft. Kom links terug naar voren. Ga dan helemaal naar rechts en steek je naald weer naar achter. Kom dan via het midden weer terug naar voren. Knobbel de uiteinden van je draad aan elkaar. Zorg ervoor dat de draad die dwars loopt in het midden van je knoop zit. 
De achterzijde ziet er zo uit. 
Mijn underpaper met verfresten is perfect voor de bekleding van mijn boekje.
Ik gebruike dubbelzijdige tape om het papier aan de voorkant vast te hangen. De strookjes die ik naar binnen vouwde heb ik met gel medium vast gelijmd. Ik heb aan de beide binnenkanten een strook scrappapier gelijmd zodat het mooi afgewerkt is.
Ik zocht wat ATC kaarten en kopies ervan bijeen tot ik de perfecte kaart had.
Uit een ander restje underpaper en oud boekpapier scheurde ik een lange strook en uit roze tissue paper scheurde ik kleine stukjes om wat extra kleur toe te voegen.
Ik lijmde alles vast met gel medium, gebruikte een zwarte pen voor de boordjes en kruisjes, distresste de randen en bracht tot slot nog het woordje 'art' aan
Hier zie je de binnenkant van het boekje. Misschien pons ik de randen nog...
Nu mijn ATC kaarten bijeen zoeken en ze een plaatsje geven...


Geen opmerkingen: