donderdag 2 november 2017

Bullet Journal-gelli plate-distress oxide

Mijn bullet journal voor 2018 krijgt stilaan vorm. Ik bracht op elke pagina een laagje distress oxide aan met mijn gelli plate. Distress oxide blijft redelijk nat op de gelplaat waardoor je met 1laag verschillende afdrukken kunt maken.
Nadat al de pagina's een kleurtje kregen, heb ik met een (met de hand getekend) malletje de bogen uit mijn bujo gesneden. 
De restjes heb ik aan de kant liggen, want deze kunnen als extra's toegevoegd worden.
De volgende stap was alle randjes met distress ink inkleuren en de weeknummers met weekdatums toevoegen.
De grootste reststrook heb ik bij elke maand terug ingekleefd. Ik gebruikte de papieren washitape van Tim Holtz. Deze tape wordt stevig na het drogen.
Op de extra flappen bracht ik ook een boordje aan en kleurde deze telkens met dezelfde distress ink zoals de tegenoverliggende pagina. Hiervoor moest ik weer een nieuw mal tekenen, want de bogen komen niet meer overeen met deze aan de andere pagine. De flap kan, zoals hieronder, gewoon dicht of kan over al de uitgesneden pagina's per maand.
De volgende stap is het aanbrengen van maand/weeklay-outs

Geen opmerkingen: