vrijdag 12 juli 2019

week 29: 2019 in een journal.


We gaan aan de slag met Distress Oxides en de Gelli Plate. Dus het gaat weer vlug gaan deze week…

Wat heb je nodig? Distress Oxides (of verf indien je geen Oxides hebt), Gelli Plate (afmeting naar keuze), stencils, stempels, inkt, washitape…

Stap 1: Stempel rechtstreeks de inkt op je Gelli Plate en maar dan direct een afdruk in je journal. Herhaal dit tot beide pagina’s ingekleurd zijn. Gebruik een blanco blaadje om de overtollige inkt aan af te drukken. Deze gaan we straks gebruiken.

Stap 2: herhaal al de stappen, maar gebruik nu stencils om figuren aan te brengen.
Stap 3: ik werkte eerst mijn rechter pagina verder af om als agenda te gebruiken. Hiervoor gebruikte ik washitapes om de dagen van elkaar te scheiden.
Stap 4: neem de blaadjes waaraan je de oxideresten aan afwreef. Knio hieruit boogjes, bolletjes… eender welke figuur je ook maar wil en kleef deze op je pagina.
Stap 5: neem een zwarte pen en trek met de losse hand de vormen na.
Stap 6: zoek enkele stempels en zet op verschillende plaatsen afdrukken. Ik gebruikte er met de afbeelding van een kat op, want net op het moment dat ik ging zoeken achter stempels kwam mijn kat me storen…
Stap 6: voeg nog een quote en wat washitape toe als extra accenten.


Geen opmerkingen: