zaterdag 16 maart 2019

Week 12: 2019 in een journal


Deze week gebruiken we een omslag als extra flap op onze pagina. Dit kan een volledig nieuwe omslag zijn of eentje dat je met de post ontvangen hebt. Met week 13 uit de tips en technieken geven we kleur aan onze pagina.


Wat heb je nodig? Omslag, washitape waarop je gemakkelijk kan verven of papiertape, acrylics, babydoekjes, stencil, witte en zwarte stift

Stap 1: neem je omslag en bevestig deze met je papiertape in het midden van je pagina. Ga aan de andere kant op dezelfde wijze aan de slag.

Stap 2: kleef op verschillende plaatsen op je pagina’s dezelfde tape.
Stap 3: breng een laagje verf aan door met een babydoekje wat verf te nemen en dit op je pagina’s uit te wrijven. Je hebt niet veel verf nodig wanneer je deze manier van verven gebruikt. (TIP: Gebruik kleuren die terugkomen in je omslag)
Stap 4: wanneer je verflaag goed droog is breng je met behulp van een stencil vormen aan op je beide achtergronden. Ik gebruikte ook hier babydoekjes om mijn verf aan te brengen.
Stap 5: om je omslag een deel te laten vormen van je beide pagina’s kun je daarop ook een vorm aanbrengen.
Stap 6: neem een zwarte pen of stiftje en accentueer de randen door deze met losse hand te overtrekken.
Stap 7: breng op je rechter pagina washitape aan om de weekdagen te scheiden. Ik heb voorzichtig een strookje tape, waarmee mijn omslag was dicht gekleefd (en ook op mijn omslag die ik hier gebruik terugkomt), gebruikt om mijn omslag meer als deel van mijn pagina te maken.

Stap 8: neem een wit stiftje (kleur naar keuze) en schrijf een tekst rond je figuren. Schrijf heel dicht op elkaar en maak grote lussen. Het is niet de bedoeling dat iemand anders je tekst leest. Je kan dus gewoon beginnen aan 1 vlak en verder schrijven rond het volgende vlak. Zo krijg je een speciaal effect.
Stap 9: werk met embelishments je pagina’s verder af…


Geen opmerkingen: