woensdag 2 mei 2018

18/52 embossingtechnieken

Deze weken starten we met een gemaakte achtergrond. Hiervoor kun je een van de vorige lessen gebruiken. Ik toon 4 verschillende toepassingen met embossinginkt. Ik gebruik zowel de Distress Embossing Powder (Ranger) als de embossingpoeder van het merk ZING.

Wat heb je nodig: embossinginkt, embossingpoeder(s), je heatgun en je craftsheet. Verder gebruik ik een stempel, een embossingpen en een zelfgemaakte stencil.



Uit de achtergrond (reclame) dat bij mijn stencils zat, heb ik allerlei figuurtjes gesneden. Deze gebruik ik nu op mijn Gelli Plate of gewoon om accenten aan te brengen zoals vandaag


Embossing met een stencil

Stap 1: neem je achtergrond, stencil, embossinginkt en een sponsje (ik koop in de winkel make-up sponsjes en verknip deze)
Stap 2: neem met je sponsje wat inkt af van je inktkussen en dep deze op je stencil
Stap 3: leg onder je kaart een blad papier met een vouw in. Giet het embossingpoeder op je kaart. Schud voorzichtig het overtollige poeder op het blad. Vouw je blad dubbel en gebruik de vouw om het poeder weer terug in het potje te doen.

Stap 4: smelt voorzichtig het embossingpoeder met je heatgun.



Embossing met een pen:

Stap 1: gebruik een achtergrond naar keuze.
Stap 2: Schrijf een woord of een tekstje met een potlood op je kaart. Neem de embossing pen en overtrek het woord of de tekst die je geschreven hebt.
Stap 3: breng embossingpoeder aan op je geschreven woord of tekst. Schud het overtollige poeder er weer af.
Stap 4: smelt nu met je heatgun je poeder.



Embossing met stempels:

Stap 1: neem een achtergrond naar keuze.
Stap 2: druk je stempel eerst in de embossinginkt en vervolgens op je kaart.
Stap 3: breng embossingpoeder aan
Stap 4: smelt het poeder met je heatgun



Embossing met je inktkussen:

Stap 1: wrijf gewoon met je embossinginktkussen langs de randen van je kaart.
Stap 2: breng het embossingpoeder aan
Stap 3: smelt je poeder met je heatgun


Het zwarte poeder dat ik hier gebruikte is geen Distress Embossingpowder. Het blinkt meer.
De embossingspoeders van het merk ZING blinken ook meer.


Geen opmerkingen: