woensdag 18 april 2018

15/52: Distress Ink of Oxide

Vorige week vergeten de techniek te posten, maar hier is hij en we gaan onze Distress Ink en Distress Oxide boven halen. Hiermee kun je eindeloos aan de slag. Beide zijn ook perfect te combineren. Wanneer je van allebei de soorten dezelfde kleur hebt dan zie je duidelijk het verschil tussen de producten zelf. Oxide is natter en heeft een matte look.

We hebben enkel wat blanco kaartjes nodig en een blendingtool. Een aanrader is om per kleur een ander sponsje te gebruiken en dit zeker te doen wanneer je beide producten door elkaar gebruikt
Heb je de kleine Distress Ink dan passen de ronde blending foams perfect onderaan de bodem en kun je ze zo gemakkelijk opbergen.

Belangrijk is ALTIJD je Distress producten onderste boven op te bergen. Je inkt zakt dan niet naar de onderkant van je inktkussen en het voorkomt dat je inktkussen uitdroogt. Gewoontegetrouw bewaar ik al mijn inktkussens onderste boven. Ik leg mijn foams ook zoals op de afbeelding hierboven. Ik weet dan welke kleur er in mijn doosje zit.



Stap 1. Neem een blanco achtergrond
Stap 2: neem je blendingtool en wrijf wat inkt van je kussen.
Stap 3: hou je blendingtool langs de buitenkant van je kaart en breng de inkt aan met draaibewegingen naar de binnenkant van je kaart toe. Zo vermijd je donkere vlekken en wrijf je de inkt gelijkmatig op je kaart. Herhaal dit telkens tot je vindt dat er voldoende kleur op je kaart is.


Stap 4: neem een tweede kleur en breng deze op dezelfde wijze op je kaart aan. Altijd van buiten naar binnen werken. Breng eventueel nog een derde of vierde kleur aan.

Stap 5: Je kaart is nu volledig ingekleurd en klaar om afgewerkt te worden. 




Geen opmerkingen: