zaterdag 14 februari 2015

ATC Birds

Voor de mega BIRD ATC swap op AEHML moeten er 10 ATC's gemaakt worden. Ik ben vertrokken van mijn favoriete achtergrond: underpaper (papier dat op mijn werkblad ligt en waaraan al mijn verf, inkt...wordt geveegd. met andere woorden datgene dat je normaal in de vuilbak werpt maar eigenlijk voor heel veel doeleinden kan gebruiken)
Allereerst maakte ik kopies van een scrapblad met vogels op. De vogels knipte ik allemaal uit.
Mijn underpaper lijmde ik op cardstock voor de stevigheid. Een foutje was gewone lijmstift te gebruiken waardoor ik nogal bubbels kreeg. Dus eigenlijk is gel medium veel beter.
 De vogels werden met gel medium vastgelijmd
 Hierover dan een laagje gesso, wat ik daarna weer met een babydoekje verwijderde. Je krijgt dan een leukere achtergrond.
 De randen van de vogels zijn met aquarel wasco geaccentueerd en met een nat penseel open gewreven.
Ik bracht wat dylusioninkt (london blue en fresh lime) aan en wreef dit met een super natte penseel open.
 Eerst stempelde ik wat extra vogels en tekst. Daarna bracht ik met een paletje en mask wat modeling pasta aan.
Wanneer alles goed droog wat gebruikte ik mijn zwarte aqarelpotlood om nog eens de vogels te omtrekken.
 Mijn pagina werd verknipt in 12 ATC kaartjes en daarna geinkt met distressink.
 Als laatste accent bracht ik nog wat letters aan... 
 De puzzel is weer gemaakt. Al de kaartjes liggen weer even op zijn plaats. 
 Hier zijn ze nog eens...

 Het kaartje met mijn naam op ga ik deze week gebruiken voor mijn DLP pagina...


Geen opmerkingen: