maandag 24 november 2014

Mixed media album: oud boek: kaft bewerken

Voor de kaft heb ik verschillende lagen op elkaar gelegd.
Ik ben gestart met een laagje gesso. Wanneer de gesso goed droog was heb ik op verschillende plaatsen gestempeld. Hierop bracht ik met havy gel en een mask figuren aan. Wanneer ook dit weer goed droog was ben ik langzaam met allerlei embelishments en nog meer heavy gel aan de slag gegaan. Ook hier is het weer belangrijk alles goed te laten drogen. Tussen de verschillende metalen zie je de witte kleur nog. Wanneer deze transparant is, is alles droog.
 Ik bracht daarna, verschillende lagen en verschillende kleuren op elkaar, de acrylic glaze silks aan. 
Omdat ik zeker wou zijn dat alles goed zou blijven zitten heb ik nog een laagje gel medium, las een soort vernis, er boven op aangebracht. 
Wat ik wel verkeerd gedaan heb is het boek open laten drogen (zoals de foto hierboven). Wanneer ik het boek dicht vouwde kwamen er aan de zijkant wat stukjes los. Als je goed kijkt zie je dat op de eerste foto. Gelukkig bleef het hierbij... Het boek is af, al bij de nieuwe eigenaars beland waar de gasten overal op de tussen pagina's anekdotes, wist je datjes... geschreven hebben... 


Geen opmerkingen: