dinsdag 18 november 2014

mixed media album: basis: oud boek 1

De basis van dit album is een oud leesboekje. Ik scheurde verschillende pagina's uit en kleefde telkens 2 pagina's aan elkaar voor de stevigheid.
Eerst de basis: een laagje gesso. 
Hierop heb ik eerst met watervaste inkt gestempeld
Daarna enkele stroken tape, washitape, lint, papier... 

 Een volgende stap, wanneer alles goed gelijmd is en droog, is het aanbrengen van verfspray. Ik koos voor de tinten groen. 
 Wanneer dit droog is heb ik een nat theezakje op verschillende plaatsen laten vallen op de pagina en met verschillende maten dopjes gestempeld. Ook hier is het goed laten drogen belangrijk.
 Terwijl alles aan het drogen was heb ik met potlood details aangebracht, wat krabbels gezet...
 De twee foto's heb ik als allerlaatst opgekleefd. (normaal doe ik dit eerst, maar omdat het de eerste pagina in het boek was en er dan al direct ongelijkheden zouden zijn heb ik hiermee gewacht tot heel het album klaar was) 
De foto heb ik met een nietje vastgehecht aan de pagina. (ik heb zelfs enkele pagina's samen vast geniet)
 Met silks heb ik dan accenten goud en oranje aangebracht.
 Hier zijn de afgewerkte pagina's...

Uiteindelijk heb ik deze vogel nog toegevoegd omdat ik de pagina wat te kaal vond... 
Mixed media pagina's kun je blijven bijwerken en veranderingen aan brengen... 
Het is enorm leuk om te doen. Zeker eens proberen

Geen opmerkingen: