woensdag 22 augustus 2018

34/52: ongebruikte stempels


Ik koop regelmatig een set stempels waarvan ik er dan maar een of twee gebruik na aankoop. De andere blijven jaren ongebruikt liggen. Een paar jaar geleden had ik een leuke stempel, maar er stond een tekstje in dan nooit paste op mijn lay-outs of kaarten. Ik besloot toen het tekstje eruit te snijden en te kijken wat dat gaf. Je moet wel heel secuur te werk gaan, omdat de randen van je stempel niet beschadigd mogen worden. Ik denk dat de meeste onder jullie wel ergens wat ongebruikte stempels hebben liggen om mijn tip van deze week eens uit te testen.
foto 1 voor en na

 
foto 2: ATC met nieuwe stempels



Zoals je op foto 1 hierboven ziet heb ik een paar stempels een andere bestemming gegeven. Uit de kerstzegel heb ik de tekst gesneden. Ik heb nu een blanco zegelrand en kan hiermee op allerlei achtergronden nieuwe afdrukken maken. Ik kan het tekstje nog steeds combineren met de rand of alleen gebruiken

Ook uit het ‘thank you’ en het ‘ovalen’ stempeltje heb ik de tekst weggesneden. Hoe goedkoper de stempel hoe ‘slapper’ de stempel is en het ook iets moeilijker wordt om met een mesje een stuk eruit te snijden. Je kan dit ook met een fijn schaartje doen en voorzichtig kleine knipjes geven.

Geen opmerkingen: