woensdag 31 januari 2018

Vintage journalpage

Even een vintage journalpage gemaakt als voorbeeld voor een 'traveljournal' met 'vintage' als thema. Het was weer even zoeken en denken hoe ik te werk zou gaan.

Ik maakte een dubbele pagina en startte met een A4 tekenblad in 2 te snijden en daarna weer aan elkaar vast te hangen. 
Hieronder zie je de achterkant.
De voorkant dan... Hier kleefde ik eerste stroken papiertape, willekeurig op mijn pagina
Hierover kwamen stroken gescheurd papier (oud boek). Ook gewoon lukraak, zonder teveel na te denken.
De volgende stap is stroken designpapier (scrappapier) en lint. Hierover bracht ik op enkele plaatsen modeleerpasta aan met een stencil, maar mijn pasta droogde direct op waardoor ik dit beperkte. Wanneer de pasta droog was heb ik met een droge borstel overal wat gesso uitgewreven.
Wanneer de gesso droog was heb ik overal stempels gezet. De blokjes opgedroogde modeleerpasta accentueerde ik met een potlood. Met een spray bracht ik 2 kleuren Primary Elements opgelost in water aan. Ik kleefde 2 stukjes tissue tape en stempelde met koude thee hier en daar een cirkel. Uit een stukje scrappapier knipte ik de postkaart. Deze werd eerst met Distress Ink bewerkt, van extra stempels voorzien en daarna opgekleefd. De 2 vleugels stempelde ik op een restje oud papier, wreef er wat Distress Ink op en knipte ik daarna uit.
Als laatste trok ik rond de kaart met een zwart aquarelpotlood een streep die ik met mijn vingers uitwreef voor een vuile look en wat diepte. Als allerlaatste detail bracht ik wat acrylic silk glaze (goud) aan.
Het uitgestanst tekstje bewerkte ik met embossinginkt en met Dirty Sand (een van de nieuwe Baked Texture embossingpowders van Seth Apter)



Geen opmerkingen: