dinsdag 28 oktober 2014

Vintage postcards...

Voor de AEHML (Art Exchange Happy Mail Love) groep heb ik enkele vintage postkaarten gemaakt. Eentje ervan wordt opgestuurd naar mijn partner voor deze challenge.

Voor beide kaarten ben ik op dezelfde wijze gestart. 
Op bruin cardstock heb ik enkele stroken oud paper gekleefd. Gewoon met een lijmstift gaat dit heel gemakkelijk.
 Hierop enkele stroken papiertape...
 Witte gesso erover en dan vooral geduld hebben omdat dit moet drogen. Maar ondertussen kan je werken aan de labels.
Met een spray en wat glimmermist heb ik  enkele kleuren (primary elements: pigment opgelost in water) aangebracht op de witte gesso en de randen heb ik bewerkt met distressink.
 Ondertussen (ook de spray en glimmermist moet drogen) heb ik een kledinglabel op dezelfde wijze bewerkt. De foto is een kopie en is ook bewerkt met distressink (vintage). Rond de foto heb ik een touwtje gehangen en op de gedroogde gesso een strookje kant.
 Het kaartje werd dan gewoon op de achtergrond gekleefd met dubbelzijdige plaklint. Enkele bloemen erbij en de kaart is bijna klaar. Langs de randen heb ik uiteindelijk met vintage distressink enkele tekstafdrukken gemaakt.
 Kaart 2 kwam op dezelfde wijze tot stand. Hier stempelde ik eerst voordat het labeltje erop werd gekleefd.
 De randen van deze kaart heb ik eerst met een dikke potloodlijn overtrokken en dan nog eens met een zwarte pen extra geaccentueerd. De foto's werden ook nog eens omlijnd met een zwart streepje.
Dit heb ik tot slot ook nog gedaan met de andere kaart. Als laatste heb ik nog enkele woorden toegevoegd en deze met een zwart lijntje wat duidelijker gemaakt... 
Een heel simpel kaartje... proberen maar!

Geen opmerkingen: