donderdag 22 februari 2018

Mixed media journal page

In de fb groep 'Belgium art en card' zijn we deze maand gestart met een 'travel journal'. Het journal zelf maken samen met de eerste pagina zijn de opdrachten van deze maand. De volgende pagina's worden door anderen gemaakt, die op hun beurt van mij en andere deelnemers pagina's ontvangen. Het thema is vintage. Dit is een heel ruim thema dus kunnen we gedurende het jaar allerlei technieken en stijlen integreren.
Hier zie je mijn eerste afgewerkte pagina. Deze hangt vooraan in mijn 'travel journal'.
Hieronder enkele close-ups

Zin om ook aan de slag te gaan? Hier volgende de stappen. 
1. Neem een A5 blad
2. Breng hier en daar tape aan
3. Lijm stroken papier (dit kan oud boek papier zijn, scrappapier...)
4. Breng met een stencil gesso aan (modeling paste of gel medium kan ook)
5. Breng details aan: stempels, lint, washitape...
6. Ga verder in het aanbrengen van details
7. Breng kleur aan met een spray. Ik gebruik opgeloste Primary elements (dit zijn pigmenten). Deze zijn heel licht wanneer ze drogen. 
8. Ik bracht met mijn vingers op enkele plaatsen Acrylic Silks aan. Goud kleur. (gewone verf kan volgens mij ook)
9. Als laatste accentueerde ik met een potlood de gesso blokjes en bracht ik nog een embellishment aan en Distresste ik de randen.

Geen opmerkingen: