vrijdag 15 december 2017

Kerstkaartjes 2017

Hier zijn ze dan, mijn kerstkaarten voor dit jaar. Ze liggen al lang te wachten maar zijn nu eindelijk allemaal verstuurt. Nog nooit eerder begon ik er zo vroeg aan. Op 13 augustus ben ik aan mijn kaartjes (ATC formaat) begonnen. Het was toen nog een heerlijk warme zomerdag...
Ik gebruikte gewoon tekenpapier om mijn kaartjes uit te snijden. Met een stencil bracht ik de cirkels aan. De hoeken heb ik ook al direct afgerond.
Buiten in de zon (terwijl de mini tomaatjes nog wat aan het bij rijpen waren) heb ik met aquarelverf de kaartjes ingekleurd. De randen van de cirkels heb ik met een zwart aquarel potloodje omtrokken en dit met een natte penseel over heel de cirkel uitgewreven. Het wit van de cirkels werd daardoor een beetje grijs.
Uit restjes scrappapier (kerstcollectie van jaren geleden) heb ik strookjes gesneden, gescheurd... Deze werden lukraak bij elkaar gevoegd.
Samen met lintjes heb ik de strookjes met de naaimachine aan elkaar gehecht. Ik heb de strookjes (in plaats van 1 geheel te maken) onmiddellijk op de juiste lengte gemaakt. Dat maakte het gemakkelijker om aan de kaartjes vast te maken.
Voor ik de strookjes met dubbelzijdige tape aan mijn kaart kleefde heb ik eerst nog de kerstboompjes getekend, ingekleurd met aquarelverf en wat afgewerkt. En de randen van de kaartjes heb ik ook nog eens met distress ink ingewreven. Ik had ook al mijn mini tekstje gestempeld, uitgesneden en geïnkt, dus deze waren ook al klaar om als allerlaatste toegevoegd te worden.


1 opmerking:

anja zei

wat een ontzettend leuk idee!!! ik vond je op robenmarie's Facebook page!! leuk blog!